EN LUGN, LEDIG LÖRDAG

 
En mysig stund på Jawa var precis vad jag behövde den här helgen, lite lugn och ro. Med tid för planering. Jag har så stora och många framtidsplaner att jag inte riktigt vet ad jag ska göra för stunden. 
 
Jag har varit så intresserad av att driva ett eget café/restaurang på senaste tiden men samtidigt också varit sugen på att resa och prova på livet runt jorden "on my own" som man säger. 
 
Så för att stilla mitt sinne lite satte jag mig ner med papper och penna, skrev ner alla ställen jag skulle vilja se och alla länder jag skulle vilja besöka. Nu när jag har en överblick kan jag ju konstatera att jag måste jobba riktigt hårt om jag planerar på att starta min resa sommaren 2k17. 
 
Medan jag skriver detta kan jag inte hjälpa att fundera på om det är ett måste att resa innan man slår sig till ro, så att säga. Och nej, det tror jag inte, men jag tror absolut inte att det är något man kommer att ångra den dagen man står på IKEA och funderar på vilken matta som fungerar bäst med väggfärgen och soffan i vardagsrummet. Jag hade så stora planer om att åka som Au Pair till USA nästa år men jag känner mig själv och ett år är alldeles för mycket commitment för mig, jag klarar inte av att jobba intensivt ett år för att åka iväg till ett land jag alltid velat se... Enbart för att fortsätta jobba i ett år. Såå, det kändes inte rätt i magen och då tänker jag absolut inte lägga ner mer energi på det. 
 
Hur ska jag nu gå vidare då? Jag har faktiskt ingen aning om hur man effektivt sparar pengar utan att ha 10 jobb och leva på bröd och vatten. Jag vet ju exakt hur svårt det är att hitta ett jobb i ett samhälle där så många andra också är i stort behov av jobb. 
 
Jag tror allt att jag får undersöka lite spartips och kanske också undersöka om det är möjligt att spara så mycket pengar under ett år utan att råna en bank. 
 
 
Life, Recept & Inspiration, Travel | |
Upp