F.I.T 1 - D A Y 1 (P a r t T w o)

 
En uppdatering på dagen som lovat. Som ni kanske redan förstått (om ni läst det tidigare inlägget) så var frukosten verkligen en höjdpunkt, precis som den egentligen alltid ska vara! Till mellanmål var det en kopp grönt té där jag blandat i min Forever Fiber, det smakar inte illa, man smakar faktiskt inte fibrerna alls. Efterosm att frukosten blev lite långdragen (fotografering + avnjutning) så valde jag att kombinera mellanmålet och lunchen. Lunchen är, precis som alla måltidstillfällena, valfria. Jag valde att spara den andra måltiden till middag istället och svepte ihop en Forever Ultra Shake som faktiskt är precis lika mättande som mina vanliga luncher brukar vara. 
 
 
Till det andra mellanmålet (ja, man ska egentligen bara äta mest hela tiden) serverades det en Forever Protein Bar tillsammans med ett glas Argi+ och en Forever Therm för att pumpa upp energin lite extra innan jag begav mig till gymmet för att utföra träningen. Det som är super är att det absolut inte är nödvändigt med att ta sig till ett gym, för 90% av övningarna går att göra hemma, där är dock några som kräver vikter, men känner man att ett gymkort är lite för dyrt och man inte känner sig bekväm i miljön så har både Rusta och ÖB hantlar. En bra investering! 
 
För mig är baren inte alls god, men den bidrar med mycket näring som behövs när man tränar så mycket, det går att byta ut den mot en shake och det är precis vad jag tänker göra vid större delen av tillfällena, haha!
Jag testade faktiskt ett nytt gym idag som ligger nära och är supersnyggt och nyrenoverat, precis sådär bra. På dagens schema var det styrka och lite kondition, jag köttade på så gott jag kunde, gör man alltid sitt bästa så kan man aldrig känna sig missnöjd!
 
Sen var det ju dags för middagen och jag har nog aldrig avnjutit korv och mos så mycket som jag gjorde ikväll. Det finns inget som får en att uppskatta mat så mycket som en proteinbar, haha, skämt o sido, fast egentligen inte! Hur som helst, maten ar underbar och nu ska jag, mätt och belåten, smörja in mig från topp till tå och krypa ner under täcket. Imorgon ger jag mig av mot Växjö för den näst sista lektionen där uppe. Phu!
 
Ha en underbar kväll och morgondag ifall vi inte ses på morgonen! Tills nästa inlägg!
 
 
Träning & Hälsa | F.I.T1, F1, aloe vera, cleaneating, f.i.t1, foreverliving, getfit, hälsa, träning, viktnedgång, weightloss | |
Upp