F.I.T 1 - D A Y 1

  
  
 
 
Idag påbörjade jag steg två på min underbara hälsoresa. Denna gången testar jag på F.I.T 1 från Forevers sortiment och jag hoppas att jag blir lika positivt överaskad som jag blev när jag provade C9 för några veckor sedan. När jag gjorde C9 gick jag ner 5 kg och mådde fantastiskt!
 
F.I.T 1, eller som jag burkar kalla den F1, går ut på att förändra min syn på mat och träning samt bidra med kunskap och motivation som kan hjälpa mig att få ny inspiration men också att förändra min kropp till det bättre!
 
Precis som i början av C9 ska man anteckna sina mål med F1 också, men också startmått och startvikt för att man ska fortsätta hålla kämparglöden uppe då det är lättare att tappa suget om man inte ser en förändring under det långa loppet. C9 var utlagd på 9 dagar men F1 är fakiskt utlagd på hela 30 dagar. Jag är så laddad och redo för 30 dagar av underbar kost (recepten ser faktiskt både löjligt goda ut men även enkla) och även 30 dagar av ett upplagt och färdigt träningsprogram som vid en första glans ser väldigt enkelt ut att följa. Jag har faktiskt aldrig tidigare haft ett upplagt träningsprogram, det känns faktiskt lite lyxigt!
 
Jag har även denna omgången ett kosttillskottsschema att följa med den goda Aloe Vera Gelen, Forever Therm tabletterna, Forever Fiber samt Forever Ultra Shake (ja, jag tog faktiskt Vaniljsmak den här gången också). Men det som är annorlunda den här gången är att jag även fått Forever PRO X2 Protein Bar som lunchalternativ OCH *trumvirrvel*!! Man får äta lagad mat hela 2 gånger om dagen!! Yay! 
 
För vissa kan två måltider om dagen verka väldigt lite men jag upplever både shaken och protein baren väldigt mättande så för mig (som för övrigt absolut älskar mat) är det helt uppnåligt. 
 
På bilderna ovan ser ni delar av min superduper goda frukost som bestod av Curry-äggröra (har ni inte provat det så föreslår jag att ni gör det). Jag kryddar äggröran med curry och peppar då jag försöker minska på saltintaget, salt binder vätska och vissa, som jag, har lättare för att hålla kvar den vätskan i kroppen, vilket leder till ett extra kilo eller två. Till äggröran stektes det 2 baconskivor och ovanpå denna vackra tallrik placerades två snygga basilikablad (mest för utsmycknad). Tyvärr kom jag och kameran inte speciellt bra överens med äggröran, trotts basilikabladen och därför är bara den goda havregrynsgröten med blåbär med på bild.
 
Jag uppdaterar er ikväll om hur träningen och resten av dagens matintag sett ut, så får ni ha en underbar dag i solen tills vi ses igen! Massor med kramar och styrka till alla tappra själar där ute som kämpar med att nå sina mål!
 
 
Träning & Hälsa | F.I.T1, F1, f.i.t1, foreverliving | |
Upp