F.I.T 1 - D A Y 2

 
 
I morse gick jag in på dag 2 och kände mig lite småhungrig men efter en rejäl frukost á la Forever så var jag på spåret igen och redo att tackla dagens utmaningar. Forever Aloe Vera Gel dricks för att rensa systemet och även hjälpa slemhinnorna i hela kroppen. Gelen är gjord på naturell, handplockad Aloe Vera och är ett superbra tillägg i morgonrutinen för en bra start på dagen. Den utan smak kan upplevas olika men min mamma gillar den, jag föredrar Berry Nectar med smak av tranbär och äpple eller Bits n´ Peaches som har en ljuvlig smak av persika. 
 
Jag har i hela mitt liv upplevt en del besvär med magknip/magont och besökt läkare flera gånger utan någon lycka. I dagens samhälle med mat och andra faktorer är det svårt att själv avgöra vad det är som bidrar till smärtan och en del metoder fungerar bättre än andra. En av metoderna är just Gelen. Det kan såklart ocskå vara min förändrade livsstil med mer träning som bidrar men den egentliga skillnaden är faktiskt Aloe Veran. För varje individ är det annorlunda men vad har man egentligen att förlora?! För mig bidrar det till en ökad energi då jag har mindre ont i magen under dagen och kan då höja mitt tempo samt att jag har mindra ont på kvällarna/nätterna och det leder ju till en bättre sömn som självklart då indirekt bidrar till min nyfunna energi!
 
 
 
 
Idag bytte jag ut gröten mot en extra stor portion äggröra och lite extra bacon. Detta var verkligen en supergod frukost som jag lätt hade kunnat äta varje dag. Ibland känns det som att det som behövs är en liten spark i rumpan för att man ska komma upp och igång med dagen tidigare, för mig är den där motivationen frukosten. Den har gått från den minst omtyckta måltiden till den mest omtyckta. Till den måltid jag lägger mest energi bakom så att resten av dagen fortsätter på samma spår. En god frukost, en bra dag (kan vara årets absolut sämsta catchphrase, men oavsett). 
 
 
Och till sist, så avrundar jag med min kvällsmåltid som faktiskt liknar mer en frukost än middag, haha! Äggröra, sparris och rimmad lax, så mumsigt! 
 
Jag hoppas att ni myser rejält ikväll och ser till att berätta för era nära och kära att ni älskar dem!
 
 
 
Träning & Hälsa | F.I.T1, F1, cleaneating, f.i.t1, foreverliving, getfit, hälsa, träning, viktnedgång, weightloss | |
Upp