Harley Quinn

 
 
 
Den andra kreationen är nu frampressad och jag gick på det mest uppenbara just nu, Harley Quinn. Hennes karaktär är så vriden men på något sätt ändå så himla powerfull. Jag älskar henne och jag älskar Margot Robbie. 
 
 
Den här Halloween-kostymen kommer nog inte garantera dig att du är ensam om den men beroende på hur du utför den kan resultaten bli så olika. Jag önskar att jag lagt ner lite mer tid på ordet Rotten som står på käkbenet men samtidigt bidrog slarvigheten också till en effekt, så det är något man får experimentera fram.
 
Generellt är detta en superenkel grej att sattsa på om tiden är knapp och man inte riktigt känner för blod och annat kladd. Det är bara att smälla på lite blå ögonskugga, lite rosa ögonskugga, gå loss med eyeliner, ta på rött läppstift och smeta runt det lite. På bilderna ovan har jag fakeblod i mungipan med det är helt valfritt. Som på bilderna nedan.
 
 
Till ögonen använde jag mig av:
- Nyx Eyeshadow Base i Skin Tone
- Nyx Ultimate Eyeshadom Palette (Den sjukt färglada)
- Too Faced Semi-Sweet Choclate Bar (Färgerna Coconut, Licorice och passande nog Puddin')
- H&M Precision Eyemarker i Jet Black
- Smashbox Limitless Eyeliner i Onyx, tror jag
L'oreal Mega Volume i Miss Hippie
- Till ögonbrynen använde jag ABH Brow Wiz
 
Till läpparna använde jag: 
- IsaDora Matt Lipstick nr 05, Femme Fatale 
- Elizabeth Mott Lip Lacquer i Classic Red
- M.A.C Satin Lipstick i Verve
- Licorice (Too Faced Semi-Sweet) för extra effekt
 
Till sist:
- Fun World Vampire Blood (Finns på Buttericks för ca. 79:-)
 
Lägg din bas precis så som du gör vanligtvis men mitt tips är att gå in extra hårt med en grå/brun nästan askig skugga som contour för att det ska se så naturligt magert ut som möjligt. För mig som är lite extra rund i ansiktet kan det sällan bli för utkarvat. Mitt nästa tips är att skippa både bronzer och rouge då vi vill ha så lite färg som möjligt utöver ögonskuggorna. Jag började med att lägga en bas med ögonskuggsprimern sedan för att underlätta med blendingen la jag Coconut över hela ögat, från ögonbrynet och ner. Sedan för att få en uppfattning av ögonformen la jag Puddin' på de ställen jag ville skulle kännas lite mer insjunkna. Sedan gick jag lös med Licorice och den blåa och rosa skuggan. Jag gjorde en winged eyeliner men det slutade med så mycket svart ögonskugga att man knappt kunde urskilja den så det steget var egentligen helt meningslöst för mig. 
 
Nu kring höstider är jag lite extra blek och det blir bara värre in mot vintern men skulle det vara så att du känner att du är lite för brun kan man alltid ta en ljusare foundation eller för er som är bleka som jag men vill vara ännu blekare hade jag nog bara kört på med lite vit färg blandat med er foundation. 
Jag önskar er all lycka och så ses vi nästa gång.
 
 
Make - Up | ABH, Anastasia Beverly Hills, Brow Wiz, Collection, Contour, Emite, Halloween, Harley Quinn, L'oreal, MAC, Makeup, NYX, Oriflame, Too Faced, eyeliner, eyeshadow, halloween, winged eyeliner | |
Upp