Tribal Princess

 
Hej allesammans! Igår gick starten på nedräkningen till Halloween, som är en enormt rolig "högtid", kan man kalla det högtid? Leka med smink och få vara någon annan för en stund. Det kan vara skönt för vem som helst. 
 
Jordan Hanz påbörjade sin Hanzoween igår och det innebär en tutorial per dag fram till den 30 oktober! Hon är så vansinnigt grym och min tanke var att försöka hänga på där lite, i hennes hashtag då haha. Jag trode först i min vildaste fantasi att jag skulle kunna vara med varje dag men boy o boy, var jag optimistisk. Även fast den här bara tog ca 30 min när jag väl kom igång så var ju min tanke också att ge mig på lite mer avancerade saker. Så jag siktar helt enkelt bara in mig på att klämma fram så många som jag männskligen kan få fram. 
 
Häng på du också..?!
 
 
Som ni kanske kan se så började jag väldigt lugnt och lätt med denna "Tribal Princess"-aktiga kreationen och jag blev faktsikt jättenöjd! Jag har i heller inte så jättemycket sfx-smink så det får väl antingen införskaffas eller experimenteras fram. Ni får ha förståelse för mig som fotograf och redigerare att jag väljer att redigera ögonfärg (linser) eftersom att mina ögon är lite känsliga och för att linser är så väldigt dyra för att användas en eller två gånger. Som på bilden nedan är min blåa färg förstärkt för att kännas lite sådär smått overklig, men det är bara för att göra bilden roligare. 
 
 
Min egentliga ögonfärg syns klart och tydligt på denna bilden och sminkningen fungerar precis lika utmärkt utan den starka kontrasten på ögonen. Och jag lovar att skriva om bilderna är redigerade för att höja effekten på bilden eller sminket, så att ni alltid vet vad jag gjort med bilderna. 
 
 
Jag hoppas att ni tyckte om min allra första "Halloween-inspirerade" sminkning och så hoppas jag att ni kikar in nästa gång jag lyckas få ihop något. 
 
 
Foto & Grafisk Design, Make - Up | ABH, Anastasia Beverly Hills, Benefit, Brow Pomade, Brow Wiz, Collection, Contour, Emite, Färg, MAC, Make Up Forever, eyeshadow | |
Upp